عکاس این عکس را هم بردند


خبرها و مطالب جدید و جالب

سالها پیش هم در اعتماد ملی و هم در وبلاگم برای عکسِ ب...الا، این عکس نوشتِ کوتاه را نوشته بودم:

التماسِ یک کودک برای مادرِ بدحجاب!
فقط چند ثانيه به اين عكسِ دوست نازنينم نگاه كنيد، به زني كه حجابش مورد اعتراض خواهران نيروي انتظامي است و اينك مشتهاي زن چادر مامور را به نشان التماس در مقابل پله هاي ميني بوس حامل بدحجابان، گرفته است. در امتدادِ مشتِ مادر، مشتِ كوچكِ ديگري هم به چادرِ مامور، چنگ انداخته است، كودكي كه شانه هايش اگرچه براي تحمل اين همه تحقير شدن كوچك است اما زير دست و پاي مامور و مادر ، حالا ديگر چنان شانه هايش را خم كرده كه گويي سنگينيِ بارِ فصل ِسردي از تارخ، از هم اكنون كمرش را شكسته و دارد ضجه مي زند

صاحبِ عکس نامش مریم است و نشانش چشم های درشتی که سوژه های ناب از شکارگاهِ نگاهِ ناب ترش دور نمی ماند. اما حالا جمعی می گویند بازداشت شده است و جمعی می گویند ناپدید شد.

قصه از این قرار است که مریم مجد، خبرنگار مطبوعاتی ایران به قصد عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان در آلمان، راهی این کشور می شود اما روز جمعه، در حالی که میزبانان آلمانی او در دوسلدورف منتظر او بودند، مریم هرگز وارد آلمان نشد و هواپیماییِ ماهان که قرار بود او را به مقصد برساند گفت چنین مسافری نداریم.
اما دنیا هم می داند که خیلی وقت ها مسافرانِ گم شده ی فرودگاه های ایران خیلی وقت ها سر از اوین در می آورند.

پترا لندرز بازيکن سابق تيم ملی فوتبال آلمان که قرار بود با هماهنگی فيفا و به همراه مريم مجد کتابی درباره زنان فوتباليست در سراسر جهان منتشر کند، ضمن اظهار نگرانی از وضعيت مريم که مبادا دولت ايران او را در فرودگاه بازداشت کرده باشد به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « به دليل اتفاق های که مرتب از ايران می خوانيم فکر می کنم شايد او را دستگير کرده اند. نامه ای امروز به وزارت خارجه آلمان نوشتم و از آنها خواستم تا از مقامات ايرانی درباره مريم بپرسند و بگويند که او الان کجاست. اما هنوز هيچ جوابی نگرفته ام.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:,ساعت 16:12 توسط بابک| |


Power By: LoxBlog.Com